Doften av nyklippt gräs

Om två veckor sitter jag på flyget hem. Innan dess måste jag hinna beställa skjortor, eventuellt en kostym, skicka paket med min övervikt till Sverige, utföra en presentation i plugget, skriva finals samt njuta av den sista tiden kvar i Seoul.

Mycket ska göras på kort tid. Tänk att tiden har gått så fort ändå. Det går undan när allt är nytt!

Igår morse när jag promenerade så passerade jag en nyklippt gräsplätt. Doften av nyklippt gräs fick mig verkligen att tänka på sommar i Sverige. Att promenera just här, upp till Gaeunsa, är väldigt tacksamt. För det första så är det kanonhärligt att ta en promenad vid 7-tiden på morgonen när det inte blivit 30 grader än, men solen skiner härligt ändå. Jag möts av hurtiga pensionärer(Adjosshi(gubbar) och Adjumma(gumma)) samt en slingrig väg i kanonfin grönska. Vägarna är kantade av rosor längs hela vägen. Fantastiskt! När man väl kommer upp möts man dessutom av en strålande utsikt över stadsdelen.

Nu ska jag fortsätta att läsa om DuPont, freon och lobbying.


Kommentarer
Postat av: Henrik

Vi normala människor sover klockan 7 på morgonen. :)

2009-06-06 @ 16:25:54
URL: http://seoul.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Låter härligt med preomenaden. Jag förstår precis hur du känner det.

Kram.

2009-06-08 @ 15:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0