"Fet recap"

Ja, nu har det gått alldeles för lång tid sedan jag rapporterade om hur det är här.
Vi tar det inte i kronologisk ordning. Vi tar det som det dyker upp i huvudet.

Imorse hade jag en presentation i Regional Studies, om det koreanska mp3-spelarföretaget iriver. Det gick bra!
Igår hade jag en presentation i International Business, det gick också bra. João och Henrik hade jobbat under helgen med powerpointen, den blev kanon. Själv var jag i Tokyo med Henrik Wachtmeister.

Tokyo var kanon! Jättegod mat, trevliga människor, härlig stad. Vi hade verkligen tur som kunde hänga med min svenskjapanska kompis Satoru som bor och jobbar där. Yakiniku, sushi, ramen, tempura, japanska "pannkakor", japansk curry med mera. Allt var fantastiskt gott. Inte så fruktansvärt dyrt som vi hade väntat oss heller. Priserna var ungefär som i Sverige... Hotellet var bra, Prince Hotel i Shinjuku, centralt läge men fortfarande billigt.

Mer bilder kommer, måste bara få dem av Henrik.
Mycket folk i Shibuya.


Henrik, Satoru och jag framför en stor klocka utomhus i Roppongi.

Förra veckan hände väl egentligen så mycket alls förutom att det var arbete med presentationerna som hölls igår och idag. Nästa vecka är det presentation i World Economy and Business, för min del är det om DuPont. Veckan efter är det finals! Tiden går verkligen fort!

Helgen innan Tokyo var jag och Henrik A i Beijing. Det var en riktigt kulturell upplevelse. Storslagna monument och historiska platser. Himmelska fridens torg, Förbjudna staden, VM-stadion och Kinesiska muren. Bland annat...
Kul var det iaf! Absolut roligast var muren. i 30+ grader och sol promenerade vi på muren i två timmar. Många kinesiska turister som bad om att få bli fotograferade med mig.


Fint med ljus på kvällen.



Stora byggnader!

Jag på muren.

Nu får ni nöja er för den här gången, kanske kommer mer snart!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0