Sista helgen.

Den här helgen har mest ägnats åt plugg. Två tentor imorgon och två tentor på tisdag. Tjat. Det kommer nog gå bra. Jag har mest suttit vid datorn med hörlurar och bläddrat igenom powerpoint:ar och slides.

Gårdagskvällen var dock en höjdpunkt. Eftersom det här är sista helgen så gav jag mig fan på att gå ut, trots att jag har tentor och är sjuk. Till alla mammor kan jag meddela att jag inte blivit sjukare av det, tvärtom så mår jag bättre idag än igår!
Anyhow, gårdagskvällen. Höjdpunkt. Ja, sms från Ramy i vanlig ordning en lördageftermiddag. "Anam stn 7.30. Dinner nice resto". Det betyder dyrt. Dyra drinkar i någon dyr bar. Dyra drinkar på en dyr klubb. Men det betyder också gott. Fantastisk upplevelse. Oslagbart snygg bar. Riktigt rolig klubb med trevliga människor. Igår var det precis vad jag önskade. Det var precis vad jag hoppades att min sista riktiga fest-kväll i Seoul skulle innebär.
Jag mötte upp Ramy och några andra, åkte till Apgujeong där vi besökte en japansk fusion-restaurang. Vi var fem personer som anlände först och kollade på menyn, den visade sig endast vara på koreanska. De enda två som kunde koreanska RIKTIGT bra var de två eftersläntrarna som inte hade anlänt än. Lyckligtvis så har en i sällskapet bott i Japan i 16 år och fick prata med den japanska kocken. Efter en kort diskussion så struntade vi i menyn och litade istället på att kocken ordnade något bra till oss. Jag vet inte riktigt vad allt var, men vi åt ett par bitar sushi, sallad med toro(den finare tonfisken), tillagad fisk, "japansk pannkaka", omelett-ish, och några till saker. Till det drack vi en riktigt god sake. Trevligt!

Efter det besökte vi en bar vid namn tutti matti, sedan klubben Answer. Efter en lång kväll kändes det skönt att ta taxi hem. Jag mådde bättre idag än igår, skönt.

Jag blev för övrigt lite prylkär igår. Jag fick låna en väldigt fin och dyr klocka av en vän igår. Jag tror att om man tittade djupt in i mina ögon så kunde man ha sett ha-begäret.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Skönt att det var bra medicin att gå ut. :)

Och vet du, man kanske inte behövde titta så djupt - det HÖRDES på det du skrev...

2009-06-17 @ 08:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0