Jag har fått ett jobb.

Men ni kan vara lugna, jag blir inte kvar här. Jobbet är bara 18 - 21 maj, och ett par dagar innan i förberedande syfte.

Det började med att vi fick mail från International Office om att en stor klimatkonferens kommer att hållas i Seoul, samt att man kan söka jobb inför konferensen.
Efter att ha läst på lite mer om C40 Summit så skickade jag in en ansökan. Konferensen är för representanter för världens 40 största städer samt ett 60-tal andra utvalda städer, däribland Stockholm och Malmö. Jobbet jag sökt innebär att jag skall skriva rapporter och sammanfattningar från ett par av talen och diskussionerna som kommer att hållas. Har man tur kanske man får sammanfatta Bill Clintons tal! Hoppas dessutom på att jag får träffa de svenska representanterna.
Ett par veckor efter att jag ansökt blev jag uppringd och informerad om att jag var kallad till intervju och intagningsprov. Jag var lite nervös inför provet, man fick höra ett 10 minuter långt tal, och fick sedan 10 minuter på sig att sammanfatta det. Tydligen gick både provet och intervjun bra, eftersom jag nu skall jobba där. Spännande!


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Vad kul för dig! Grattis

2009-05-04 @ 10:27:14
Postat av: Magnus

Se till att fixa intyg och referenser bara! =)

2009-05-08 @ 22:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0