Måndag, en ovanligt skön sådan.

I fredags gick jag och Henrik W på stan ett tag. Köpte en t-shirt och ett skärp, skärp tillhör något av det mest ovanliga inköpen för mig, så det var bra. På kvällen besökte vi en bar vid namn monkey beach bar, det var kul! Stället dominerades av amerikanska soldater som allihopa var väldigt trevliga. Skönt!
Lördagen ägnades inte åt någonting alls. Jag tittade på en hel drös avsnitt av western-serien Deadwood och stannade mest inne. Söndagen använde jag till att plugga, har ett projektarbete om SK. SK är ett av de största konglomeraten här i Korea, de sysslar med lite allt möjligt. I väst har vi ett riktigt känt konglomerat, Virgin. Här i Korea finns en bunt betydligt större konglomerat. Vem visste väl att Hyundai har köpcentrum med lyxbutiker i klädesväg?

Idag har jag ingen koreanska, och imorgon är vi lediga, därför är just denna måndag skönare än andra. Imorgon är det "Barnens dag". Får väl se om det blir plugg imorgon, om det är fint väder kanske det blir en långpromenad i bergs-trakterna.
Nästan varje morgon tar jag en morgonpromenad i rask takt på åtminstone en timme. Det är fantastiskt vilken bra start på dagen man får. Inte bara får man lite extra motion och se den fina naturen, för mig är det även en timmes dagdrömmande om Sverige, färskpotatis, Julia, familjen och framtid. Dessutom är det nyttigt att fundera över arbeten och planer.

Den här veckan kommer Henriks föräldrar, det ska bli kul att få träffa dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0