Tal i koreanskan!

Idag ska jag hålla tal i koreanskan.
Man skall berätta vad man gjorde förra helgen. Översatt till svenska så kommer jag säga ungefär detta.

Förra helgen träffade jag vänner. I fredags besökte vi Gangnam, det var trevligt.
Klockan nio i lördags morse tränade jag. Vid lunchtid besökte jag en restaurang och åt bulgogi. Det var gott.
Klockan två på eftermiddagen besökte jag Gyongbukgong(ett tempel).
Klockan sju på kvällen gick jag till en restaurang och åt hamburgare.
Klockan nio kollade jag på film på bio. Jag såg Star Trek.
I söndags tränade och pluggade jag.


Nu vet ni det! Kan inte påstå att jag är flytande på koreanska, men det går framåt iaf!

Kommentarer
Postat av: Magnus

Gick det bra då? Kul att du såg Star Trek.. Hoppas den inte var dubbad. =)

2009-05-15 @ 10:35:01
Postat av: Gunilla

Hur gick det? Jag tycker det var ett väldigt långt tal efter så kort tid!

Vad duktig du är,

2009-05-15 @ 10:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0