Världens snabbaste vecka

Ja, den här veckan går rekordfort. Det är redan torsdag! Och Julias födelsedag! Jag hoppas att hon blev glad för presenter och blommor, och pappas besök! Det tror jag att hon blev.
Från och med i måndags har det varit festival på campus. Otroligt mycket folk överallt, hela tiden. Just nu är det en stor konsert i Tiger Dome, och resten av kvällen är det "Ipsilenti" då man skall ha på sig skolans crimson red t-shirts.
I tisdags och onsdags jobbade jag på C40 Climate Summit. En stor klimatkonferens på Shilla Hotel. Borgmästare, företag och government officials från hela världen deltog. Mitt jobb har gått ut på att sammanfatta tal och diskussioner, samt att ge förslag på vilka policies och practices som Seoul Metropolitan Government borde ta till sig. Hektiskt, men spännande. Bill Clinton höll invigningstalet. Träffade två svenskar där också! Stadsborgarrådet från Stockholm samt hennes politiske rådgivare.
Vissa av talen var på andra språk, t.ex när Tokyos borgmästare höll tal. Då fick man sätta på sig öronsnäcka och lyssna på en tolk som simultanöversatte talet.

Det var ganska många borgmästare...

Lunchen igår var en fyrarätters kanonlunch. 

Bara lunchen gjorde jobbet värt mödan! Det finns självklart väldigt mycket mer att berätta, men det får tas över skype eller in person! :)

Londons borgmästare Mr. Boris Johnson höll tal.

Mr. Johnsons hår var kul.

Dessa två dagar gick otroligt fort som ni säkert förstår. Kombinerat med att jag imorgon bitti far till Beijing över helgen så kan ni tänka er hur fort veckan går! Jag hoppas att det kommer vara fint väder och att vi får äta god mat.

Jag önskar er alla en trevlig helg!

Passa på att titta på dessa två filmer som jag fick se på konferensen!


Kommentarer
Postat av: mamma

Det ser jättekul ut. Och lunchen var säkert så god som det lät! Ha en superbra resa.

Kram

2009-05-21 @ 21:47:46
Postat av: Charlotte

Hallå hallå!

Nu har ni inte så mkt tid kvar och vad jag har förstått har ni inte besökt ngt av de sjuka nöjesparkerna!? Det är typ de jag längtar tillbaka till! Ta en helg med fint väder och åk till Everland, en jättestor nöjespark med åkattraktioner, zoo, trädgårdar, mat, fyrverkerier iaf på helger tror jag, karavaner... Stört kul, sov över där en natt och kila till Caribbean Bay, stort vattenland som ligger brevid. Tror att studenter kan få rätt bra rabatt, kolla med er "kår". Seoul Land är också jävligt kul, riktigt häftig 5D anläggning! Båda ställena har SÅ roliga bergochdalbanor! Lotte World var länge sedan jag besökte men är också stort och vad jag hört, nästan roligare... vet ej. Ligger dock i Seoul. Men försök hinna med så mycket som möjligt av dessa! Kul, I promise!

2009-05-22 @ 19:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0